Sladké a bezmasé obědy - proč ne, ale pozor na moc velké porce

14. března 2008 v 17:46 |  Zajímavé články
Kynuté knedlíky s borůvkami
Energetická hodnota: 3 420 kJ/balení 300 gramů, další energie přidá cukr (180 kJ/lžíce) a máslo (360 kJ/lžíce)
Co vadí nejvíc: kynuté těsto, cukr a máslo na polití
Hodnocení: z jídla můžete udělat mnohem zdravější, když si dáte jen jeden knedlík a polijete ho jogurtem, díky tomu bude více zabírat i na pocit hladu, pak si ho můžete bez obav i trochu pocukrovat
Restovaná zelenina se smetanovosýrovou omáčkou
Energetická hodnota: 3 500 kJ na 400gramovou porci,
Co vadí nejvíc: omáčka, případně množství použitého tuku
Hodnocení: tady se musíte rozhodnout, buď radikálně zmenšíte celou porci, nebo si množství zeleniny omáčkou jen symbolicky pokapete. Další důkaz toho, že i po zeleninovém jídle se dá přibrat.
Buchtičky se šodó
Energetická hodnota: 3 750 kJ za porci 250 gramů
Co vadí nejvíc: množství sacharidů a velikost porce
Hodnocení: podobné jídlo si můžete dát k obědu jen výjimečně, protože svým složením připomíná sladkost, pokud na něm tak nelpíte, dejte si raději něco jiného. Na hlad totiž vůbec neplatí.
Smažený kapustový karbanátek s brambory
Energetická hodnota: celkem až 4 200 kJ, z toho dvousetgramový karbanátek má 3 400 kJ a brambory dalších 800 kJ
Co vadí nejvíc: strouhanka, v karbanátku vsáklý tuk
Hodnocení: u tohoto jídla vzbuzuje zelenina dojem, že je zdravé, ale je jí tam tak málo, že daleko lepší volbou by byl kousek libového masa s pokrájenou čerstvou zeleninou, která by nahradila část přílohy
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama