8 rad jak správně jíst

10. února 2008 v 21:57 |  Zajímavé články
  • Usmiřte se s jídlem
Naslouchejte svému tělu. řekne vám co potřebuje: kdy jíst, co jíst a kdy má dost. Jezte, pokud máte skutečný hlad. V průběhu jídla si položte pár otázek: Měl jsem dost, nebo mám ještě hlad? Jsem hladový? Nebo jím z nudy, zahnáním stres nebo protože mám špatnou náladu? Výsledek: Věřte přirozeným signálům a omezíte zbytečné pojídání mezi hlavními jídly.
  • Jídlo 5krát denně
Náš metabolismus hraje klíčovou roli. Hlavním regulátorem množství glukózy v krvi je Inzulín. Teoreticky to vypadá tak, že když předcházíme vysokému množství inzulínu, můžeme předejít ukládání tuku. Aby jme drželi hladinu glukózy-inzulínu v rovnováze a předešli ukládání tuku, musíme dbát na dostatečný příjem bílkovin, komplexních karbohydrátů a také zdravého tuku v každém jídle. Navíc je důležité jíst pravidelně a zajistit dostatek "paliva" pro organismus. Ideálně tedy v 3-hodinových intervalech. Pokud jíte málo a nekvalitní potraviny (jednoduché karbohydráty: sladkosti, slazené nápoje atd.) tělo začne "škudlit" tuky a zpomalí metabolismus.
  • Snídejte
Správná snídaně může pomoci v hubnutí. Zkombinujte porci karbohydrátu, proteinu a tuku. Předejdete tak ztrátě sebekontroly v odpoledních hodinách a navíc získáte cennou výživu, kterou již v průběhu dne obvykle nedoženete. Dále si zabezpečíte nezbytnou energii pro většinu dne.
  • Hodně pijte
Pokud budete pít dostatek vody, můžete spálit i více kalorií. Navíc voda působí proti velkému hladu a pomáhá Vám kontrolovat se. Důležité je ale pít v průběhu celého dne 2-3 litry denně.
  • Vybírejte si "barevnou zeleninu"
Bohatá a výrazná barva ovoce a zeleniny naznačuje vysoké množství výživných látek. Zelenina a ovoce jsou také výbornými antioxidanty. Přednost při výběru dejte tmavě zelené, hluboce červené, fialové a zářivě žluté nebo oranžové. Tyto druhy ovoce a zeleniny mívají obvykle vyšší zastoupení vitamínů, minerálů. Červené zabarvení způsobují karoteny a žluté zase riboflamin (vitamín B6)
  • Tuky v dietě jsou také důležité
Jedná se však o tzv. mononenasycené tuky. Napomáhají držet nízkou hladinu cholesterolu a navyšují hladinu užitečného cholesterolu. Mezi potraviny s těmito tuky patří: olivy, sezamový olej, vlašské ořechy, avokádo atd. Také rybí maso (makrely, losos, sardinky, tuňák) obsahují hodně zdravých tuků. Smaženým jídlům a margarínu se raději vyhněte.
Povětšinou mám tyto zásady dodržuju, ale nejsem schopna jíst 5x denně.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Geesy Geesy | Web | 11. února 2008 v 15:36 | Reagovat

tak tylde rady sou všeobecně známí, ale.. málokdo je dodržuje

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama