Únor 2008

29.2.

29. února 2008 v 9:28 Weight loss
Takže už 2 dny za sebou mi váha ukázala 74, tak tomu pomalu začínám věřit. Škoda že je před námi víkend, ale budu se snažit aby ta 74 zůstala až do pondělí.

Jídelák 28.2.

28. února 2008 v 19:03 Jídelníček
Snídaně: Chleba, šunka
Oběd: Sojafit ananasový
Svačina: Banán
Večeře: Kolínka s vlastnoručně vytvořenou omáčkou
Dneska bych to odhadla asi na 4 300 Kj. Zase všechno naruby a hlavní jídlo až večer.

Saláty

27. února 2008 v 17:29 Zajímavé články

Ledový salát s kuřetem

Postup přípravy:

Kuřecí prso (100g) silně okořeníme barbeque či jiným kořením dle chuti, osolíme či neosolíme dle druhu koření, necháme odležet.
Mezitím si nakrájíme 100g ledového salátu na větší kousky, 1 rajče, 1/2 papriky a 7-10 cm okurky rovněž na větší kousky.
Zastříkneme octem, olivovým olejem, okořeníme bazalkou a oreganem.
Připravené maso opečeme na malinkém množství oleje a po dokončení rozkrájíme na 4 - 5 kusů a položíme navrch salátu. Přelijeme vypečenou šťávou.

Hodnota: 783 kJ

Řecký salát

Postup přípravy:

Ledový salát 100g, 1 rajče, 1 paprika, 10 cm okurky opět na větší kousky navrstvit na talíř, přidáme 1/4 cibule na kroužky, 6 ks oliv a okořeníme nejlépe bazalkou a oreganem. Navrch poklademe 3 plátky balkánského sýra a vše zastříkneme octem a olivovým olejem.

Hodnota: 1 120 kJ

Nizský salát

Postup přípravy:

Ledový salát 100g, 1/2 papriky, 1 menší rajče na kousky, 1/2 cibule na proužky. Poklademe kousky tuňáka (30g) a olivami (5ks). Uvařené vejce na tvrdo rozkrojíme a ozdobně položíme nahoru. Přelijeme šťávou z tuňáka smíchanou s 1 lžičkou obyčejné hořčice.

Hodnota: 816 kJ

Salát s hruškou a parmezánem

Postup přípravy:

Ledový salát 100g na kousky poklademe parmskou šunkou 33g, posypeme ořechy 16g, osolíme a opepříme dle chuti. Zastříkneme balzamikovým octem.
Na teflonové pánvi lehce zkaramelizujeme povrch cukrem (8g) obalených čtvrtek hrušky. Tu položíme na salát. Karamel na pánvi rozmícháme citronovou šťávou a zakápneme medem. Šťávou polijeme připravený salát. Posypeme parmezánem.

Hodnota: 1 107 kJ

Jídelák 27.2.

27. února 2008 v 15:30 Jídelníček
Snídaně: Dýňová houska, plátek sýra, 1 tvarůžka
Svačina: Banán
Oběd: Kuře (150g), brambory (100g), rajčatový salát
Večeře: Asi nějaký salát v restauraci
Pořád se mi zdá, že jím moc, vždycky když si počítám kilojouly tak mi vycházejí docela krásné čísla, ale na váze to teda vidět není. Možná to špatně počítám, já fakt nevím. I když, jsem to přehnala tento víkend... No nic, jídla už ubírat nemůžu, tak se budu snažint aspoň to moc nekazit a v dubnu nastoupím do kurzu aquaaerobicu. Dneska mi to vyšlo asi na 3800 kj + kafe.

Bageta může být při hubnutí horší než hamburger

26. února 2008 v 12:14 Zajímavé články
Zdravé složení je jedna věc, energetický obsah druhá. I když sáhnete po bagetě s libovou šunkou v domnění, že tak uděláte i něco pro zhubnutí, ve skutečnosti se mýlíte. I bagety slibující, že vyhovují dietám, mají totiž v jednom balení mezi dvěma až třemi tisíci kilojouly, což je při hubnutí zhruba půlka celé doporučené denní dávky energie.
Například bageta Waldorf má přes 2 700 kilojoulů. A to přesto, že se pyšní nápisem Užijte si dietu/Enjoy your diet. Párek v rohlíku má zhruba 990 kilojoulů.
INFOGRAFIKA: KOLIK JOULŮ MÁ RYCHLÉ OBČERSTVENÍ
Pravda, bageta má vhodnější složení, takže kdybyste si jí dali jednu třetinu, byla by určitě lepší volbou než rohlíková klasika - hlad by zahnala lépe a také je zdravější. Problém baget však většinou tkví, kromě složení některých z nich, v jejich velikosti.
Vyhýbejte se celým menu
Obávaný hamburger Big Mac má zhruba 2 000 kilojoulů, ostatní výrobky z řetězců mnohdy i méně. Proti nim mluví zase spíše jejich složení. Ale pozor, neměli byste jich kombinovat několik - stačí se podívat na vydatnost dětského menu, zvláště to od McDonald's je příliš kalorické i pro dospělého, natož pro dítě.
Samostatnou kategorií jsou saláty - zelenina je samozřejmě v pořádku, smažené maso v nich je slabší a dresink si raději rovnou odpusťte. Ještě vydatnější než potraviny z řetězců fast foodů jsou některá jídla nově vzniklých občerstvení, která nabízejí asijská či arabská jídla. To, co z nich dělá energetickou bombu, bývá často smažení, tučné maso či majolky a dresinky dodávané jako standardní součást, v případě čínských bister ještě obrovské množství tuku.
Pokud snad máte chuť na smažené nudle, vzpomeňte si, že jedna lžíce oleje má 300 kilojoulů a že v takovém jídle jich bude hned několik. V kombinaci s nudlemi z bílé mouky jde o volbu horší než hamburger - nejen co do energie, ale i pokud jde o schopnost zahnat hlad.
Když už vás zaskočí hlad ve městě, snažte se dát si jídlo, které při hubnutí tolik nevadí - bývá v něm tmavé, spíše menší pečivo, libové maso nebo šunka, minimum nebo vůbec žádný dresink a porce je celkově spíše menší. Netučný sýr nebo maso jsou důležité kvůli zahnání hladu.
Na druhou stranu, když si dáte něco, o čem i tušíte, že to není nic doporučeníhodného, nevyčítejte si to další dva dny. Když se zase vzápětí vrátíte ke svému redukčnímu jídelníčku, nic nepřiberete.
Pozor na zaokrouhlování
Při nákupu baget jsme také zjistili, že prodejci do nich většinou dávají o něco méně náplně, než slibují třeba reklamní fotografie. Bohužel se to týká třeba kvalitních uzenin nebo masa. nikoli majolky či dresinků. Prvního by mělo být více a naopak.

Některé výrobky, většinou právě bagety, na sobě mají uvedenou energetickou hodnotu, avšak v přepočtu na 100 gramů. Pak údaj blížící se 1 200 nevypadá hrozivě, ani když víte, že celé balení má 150 gramů. Jenže ve skutečnosti už bageta má přibližně 1 800 kilojoulů, a to je při hubnutí moc i na oběd.
No když jsem měla dlouho školu, tak jsem hlad často řešila bagetou. Ale teď už ne, i když jsou tááááááák dobré.

Jídelák 26.2.

26. února 2008 v 12:02 Jídelníček
Snídaně: Dýňová bulka, trocha kečupu a nivy, 2 plátky šunky a 2 plátky eidamu
Svačina: Banán
Oběd: Kuře (120g), rýže (100g), zeleninový salát
Večeře: 3 Lžíce rýže a 2 lžíce číny
Dneska jsem měla tu snídani opravdu velkou, to je tím, že zas chodím do školy, takže jím ráno víc abych už v 9 neměla hlad, nedá se nic dělat, no. Odpolední svačinu už neplánuju a u večeři snad zvládnu nějakou dietní.
Tak jsem si s tím jídlem asi dost fandila. Ale té večeře bylo fakt málo. Nějak to dneska neumím přesně spočítat takže to tipuju tak na 4200 kj + jedno kafe.

Jídelák 25.2.

25. února 2008 v 20:40 Jídelníček
Takže na víkend jsem odjížděla s něco málo přes 74, dneska jsem měla 75. Přibrala jsem teda kolem půl kila (fofr co?), ale počítám že do konce týdne to bude zase ok. A dnešní jídelníček:
Snídaně: Dýňová bulka, 1 tvarůžka, 2 plátky sýra
Oběd: Banán
Svačina: Raciolky
Večeře: Kuře, pohanka, zelenina
Jo a ještě jsem měla dvě kafe, jinak bych nebyla schopná ve škole fungovat.
Takže bez toho kafe bych byla asi na nějakých 4 000 kj.

Jsem zpátky

24. února 2008 v 21:26
Takže víkend byl moc fajn, jenže toho jídla :-( Nemám odvahu vlézt teď na váhu, tak to udělám až zítra. Jsem zvědavá jak moc se na mě podepsaly řízky, bramborový salát, buchty... však to znáte. A navíc zítra začíná nový semestr a minimálně 3 dny bude ve škole od rána do večera. Ach jo.

Jídelák 21.2.

21. února 2008 v 18:56 Jídelníček
Snídaně: Vajíčko, chleba s florou
Oběd: Zeleninová polévka, karbanátek a brambory, zeleninový salát
Večeře:
Tak dneska jsem to přehnala s tím obědem, ale jedla jsem u přítele, tak jsem ten karbanátek musela jíst, ale byl dobrý. Dneska to jídlo nemám zvážené ani spočítané, tak si myslím, že s tím karbanátkem bude těch kj asi mooooc.
Jsem to teďka večer ještě pořádně pokazila, jako by nestačil ten oběd (který pořád nemůžu strávit), jsem si dala ještě pár chipsů. Ach jo.
Takže odjíždím na celý víkend pryč, teď mám 74 kilo a jsem zvědavá s čím přijedu zpátky :-(

Jídelák 20.2.

20. února 2008 v 17:56 Jídelníček
Snídaně: 1/2 dýňové bulky, trocha nivy,plátek šunky, plátek eidamu
Oběd: no nic
Svačina: Raciolky
Večeře: Kuřecí špíz (zbytek ze včerejška), brambory
Druhá večeře: Půl misky mexického kus kusu, slazený čaj
Dneska jsem to s tím jídlem moc nezvládla, přes den jsem vůbec neměla čas ani možnost jíst (jsem byla na zkoušce), takže plánuju, že si dám ještě druhou večeři.... Prostě hlad no. V podstatě ještě něco sníst musím, protože zatím mám snědeno necelých 3000 kj a to je docela málo.
Takže druhou večeři jsem měla v čajovně (proto ten slazený čaj), akorát jsem nebyla schopná sníst celou misku. Tak bych to dneska odhadla asi na 4000 až 4500kj, nevím přesně.

Jídelák 19.2.

19. února 2008 v 16:19 Jídelníček
Snídaně: 1/2 dýňové bulky, trocha flory, plátek sýra a šunky
Oběd: Brambory (120g), kuřecí špíz (rajče, maso, kapie, šmakoun)
Svačina: Ala sójový dezert
Večeře: Raciolky, plátek sýra, rajče
+ 3 gumoví medvídci
Dneska jsem se na oběd docela přecpala... Ale večer jdu na aquaaerobik tak to snad tak neva.
Kalkulačka mi za dnešek vyhodila asi 4 000 kj, ale bude to asi víc, protože moc nevím jak započítat ten špíz...

Jídelák 18.2.

18. února 2008 v 19:06 Jídelníček
Snídaně: 1/2 dýňové bulky, trochu cottage
Oběd: Obalovaná smažená ryba :-( (100g), brambory (100g), zelenina (150g)
Večeře: Raciolky sýrové, 2 plátky sýra, kapie.
+ 2 gumoví medvídci
Tak jsem sice zjistila, že jsem za víkend nepřibrala, ale do pátku musím shodit minimálně kilo, protože pak jedem k příbuzným mého přítele a budem tam až do neděle, což všemu tomu snažení dá asi dost zabrat... :-( Ach jo. ach jo.
Dneska jsem snědla asi 3 400 kj.

Anglická kuchyně

17. února 2008 v 22:05 Zajímavé články
Čistě americkou kuchyni s jejími hamburgry a pizzami nemůže brát žádný člověk znalý pravidel zdravé stravy vážně. A stravovat se jako v Anglii? Ani tamní zvyky bychom zřejmě dobrovolně do českého jídelníčku nepřebrali. A už vůbec by si je neměl osvojovat ten, kdo bojuje s kily navíc.
Anglická kuchyně totiž nejsou jenom bohaté snídaně, které by - s ohledem na délku dne a rozvržení optimálního denního energetického příjmu - měly být bohatší i u nás. Jestliže však bohatou snídaní u nás míníme například celozrnný rohlík s lučinou, plátek šunky, hrnek neslazeného čaje a pomeranč, v Anglii se začíná několika vejci s klobásou či slaninou, chlebem (ten celozrnný abys pohledal), rajčaty nebo fazolemi a kávou.
Kdo z Angličanů se jinak stravuje v souladu s pravidly zdravé výživy a dostatečně se hýbe, nemusí počet žloutků obsahujících "špatný" cholesterol, který má negativní vliv na srdce a cévy, počítat. Čerstvá rajčata a fazole jsou v pořádku, tučná slanina a opečená klobása však do každodenní snídaně člověka s kily navíc určitě nepatří.
Esence nezdravosti: fish and chips Pracující či studující Britové často jedí místo oběda sendviče. Z domova připravené, s máslem, šunkou, salátem a sýrem. Anebo ty koupené -s tuňákem či uzeným masem. Takový sendvič sice zmizí v útrobách po pěti kousnutích, tělo se však rázem obohatí o zhruba 2 000 kJ, tedy asi 30 až 40 procent doporučené denní energetické hodnoty hubnoucích. Esencí nezdravosti je potom anglická specialita, fish and chips (ryba a hranolky).
Turisté na ni mohou narazit v každém druhém bistru, někde se dokonce mohou dívat, jak kuchař rybu a hranolky smaží na oleji, a předem se tak nadýchat typických výparů. Jedna porce pak vyjde na skoro 3 000 kJ, nemluvě o kvalitě oleje, na jehož přepálenost se mnohde příliš nehledí.
Specialitou pracujících nebo studentů, kteří nemají večer čas připravovat jídlo například z čerstvé ryby a zeleniny, jsou vaničky se zataveným hotovým jídlem. Večeře sestávající z pizzy, těstovin s omáčkou nebo masových špízů s hranolkami, ohřátých v mikrovlnce, jsou pokrmy, po kterých nikdo nezhubne ani deko. A nezachrání to ani zelenina - často hrášek, květák, karotka nebo chřest z pytlíku.

Jídelák 17.2.

17. února 2008 v 15:51 Jídelníček
Snídaně: Chleba, trochu apetita
Oběd: Hrachová polévka
Svačina: 2 malé bramborové knedlíky plněné párkem, zelí
Večeře: 1/2 slunečnicové housky, odtučněný tvaroh, eidam, rajče, kapie
Nakonec jsem si dala ty knedlíky 2, protože jsem zjistila, že jsem o víkendu vůbec nepřibrala a mám pořád 75 :-). Celkem mám za dnešek asi 4500 kj. No já vím, nic moc. Ale pořád je to ještě v limitu.

Jídelák 16.2.

16. února 2008 v 14:41 Jídelníček
Snídaně: Chleba, trochu apetita
Oběd: Hrachová polévka, pstruh, brambor, paprika
Večeře: Ovocný salát
+ 1 bonbón Ferrero Roche
Dneska jsem měla trochu větší oběd, normálně polívky nejím, ale to je ten víkend no.. Tak to dopadlo dobře, dneska jsem asi na 4 200 kj.

Jídelák 15.2.

15. února 2008 v 11:41 Jídelníček
Snídaně: Rohlík, trocha šunkové pěny
Oběd: Brambory, nízkotučný tvaroh s kořením, trocha hrachové polévky
Svačina: kiwi
Večeře: 3-4 kousky pizzy
Jo a ještě jsem včera na Valentýna dostala místo čokolády super balíček ovocem a raciolkama :-) Přítel je fakt zlatý a strašně mě podporuje.
No tak tenhle jídelák je už téměř jistý. Já vím nic moc. Ale můžu to vysvětlit. Ráno jsem snídala u přítele, takže jsem vybrala více méně to nejvodnější. A půlku pizzy si dávám tak co 14 dní a to je dneska :-) Jak jsem tak předběžně počítala, tak na kj by to mělo vyjít jenom něco kolem 4 100, ale to zas není tak špatné.

15.2.

15. února 2008 v 11:34 Weight loss
Takže dneska jsem dost koukala, 75! Druhý cíl dosažen.Jenže mě čeká víkend, to bývá vždycky horší. A na tento víkend mám naplánovanou pizzu. Takže po víkednu ta 75 nebude až tak jistá.

Jídelák 14.2.

14. února 2008 v 15:02 Jídelníček
Snídaně: 1/2 dýňové bulky, cottage pažitka
Oběd: banán
Svačina: pečené vepřové (100g), rýže natural (100g), čínská zelenina (150g)
Večeře: raciolky, hroznové víno
Dneska to jídlo moc nevychází, byla jsem ve škole a je to takové nějaké zpřeházené. A ten vepř taky nic moc, ale jednou za čas... No a už jsem volala na výsledky krve, taky nic moc.
Takže dneska je to asi 4800 kj, docela dost.

Určeno mému otci

13. února 2008 v 21:42
Netuším proč se mi musíš hrabat v mém blogu, to mám pokaždé mazat historii počítače abys nešmíroval? Tak si uvědom, že i tvoje prohlížené stránky se objevují v různých temporary složkách. Umíš akorát zesměšňovat a ponižovat, nikdy s náma nejsi spokojený. Známky ve škole nejsou všechno a pro známky tě nikdo mít rád nebude. Člověk se neměří podle známek, ale podle toho jaký je. Klidně si to přečti když tě to tak zajímá. Já se nemám za co stydět.

Jídelák 13.2.

13. února 2008 v 12:19 Jídelníček
Snídaně: 1/2 dýňové bulky, 1 tvarůžka, půl plátku sýra
Oběd: Pangasius (150g), brambory (100g)
Svačina: Banán
Večeře: Pangasius (80g), 1/2 dýňové bulky, 2 rajčata + kousek eidamu + lžička jogurtu (salát)
Takže, dneska jsem moc nejedla, teoreticky mi to vyšlo jenom na 2 900 kj a na té procházce jsem taky byla. Měla jsem extra stres, otec našel můj blog, nějak jsem se od té doby nemohla soustředit. Tagže zítra jdu na zápočet... to to zas dopadne. Ale nebojte s blogem nekončím, jenom mu tady nahodím osobní vzkaz :-) JÁ se nemám za co stydět.